Week 9 - Reisverslag uit Limerick, Ierland van Ido - WaarBenJij.nu Week 9 - Reisverslag uit Limerick, Ierland van Ido - WaarBenJij.nu

Week 9

Door: Ido

Blijf op de hoogte en volg Ido

26 Maart 2016 | Ierland, Limerick

Drukke week,

Ik heb vorige week beloofd dat deze week interessanter zou worden, en daar heb ik me aan gehouden, dus hier gaan we dan.
Op maandag natuurlijk gewoon les, maar 's avonds onze wekelijkse filmavond met de International Society, deze week keken we Guardians of the Galaxy, altijd goed. Nog niet gezien/nooit van gehoord? Zeker een aanrader! Vergeet de pizza niet :)

Op dinsdag natuurlijk gewoon les, maar 's avonds heb ik een dansles gegeven. We doen met de internationale groep wel vaker sportieve dingen enzo, dus dit keer heb ik mijn medestudenten blij gemaakt met een korte cursus Cha cha en Jive. Het was zeker gezellig en viel goed in de smaak bij iedereen die mee deed.

Op woensdag natuurlijk gewoon les, maar 's avonds was het tijd voor het 'Final Year Ball'. Dit jaarlijkse gala is een groot feest waar elke jaarlaag de chique kleding uit de kast trekt en zich van de beste kant laat zien. Of gewoon te veel drinkt, een van die twee. Ik heb persoonlijk gekozen voor de eerste optie. Met een diner, band en later een DJ hebben we ons zeker vermaakt en een goed feest gevierd.

Op donderdag natuurlijk gewoon les, maar op het midden van de dag gingen we het theater in. Dat klinkt alsof er een of andere show te zien was, en dat klopt: Onze eigen. Met de dansgroep was het dan eindelijk tijd om aan het thuisfront te laten zien wat we kunnen. Eerst een hele set solo optredens, waaronder een aantal gasten van UL. Als laatste hadden we onze eigen routine die we bij de competitie in Dublin hebben opgevoerd. Het was zeker prachtig om aan vrienden, medestudenten en anderen te laten zien waar we zo hard aan gewerkt hebben, en als ik de mensen om me heen mag geloven was het zeker indrukwekkend. Zelf het optreden bekijken? Zie de andere post van deze week 'Video: Intervarsities'

Op vrijdag natuurlijk geen les. Het is Goede Vrijdag. maar 's avonds wel met een flinke set mensen bij elkaar zitten en een gezellig paasdiner houden. Het blijkt maar weer dat je zeker geen chique omstandigheden nodig hebt oom een goed paasdiner te houden, iedereen neemt maar het een en ander mee, en we hebben er zo een hele leuke avond van gemaakt.

Op zaterdag ging ik voor de tweede keer naar Dublin, dit keer wel om lekker de toerist uit te hangen. Het is natuurlijk het paasweekend, honderd jaar na 1916. Dus er was zeker het een en ander te zien en te doen in de stad, waar we, om geheel eerlijk te zijn, vrij snel moe van werden. Desalniettemin was het zeker een erg leuke dag, we hebben veel van de stad gezien, en vooral heel veel gelopen. De treinreis terug was zeker prettig.

Dat was het weer voor deze week. Komende week heb ik lekker een weekje paasvakantie, dus tot de volgende keer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Limerick

Ido

Ik studeeer een semester in Limerick, Ierland. Hier houd ik bij hoe dingen in grote lijnen gaan

Actief sinds 31 Jan. 2016
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 22019

Voorgaande reizen:

20 Januari 2016 - 30 April 2017

Limerick

Landen bezocht: