Week 10 - Reisverslag uit Limerick, Ierland van Ido - WaarBenJij.nu Week 10 - Reisverslag uit Limerick, Ierland van Ido - WaarBenJij.nu

Week 10

Door: Ido

Blijf op de hoogte en volg Ido

09 April 2016 | Ierland, Limerick

Deze week was voor de verandering weer eens verassend normaal. Ik heb mijn colleges gevolgd, mijn werk gedaan en geen bijzondere dingen ondernomen. De oplettende lezer heeft ondertussen gezien dat deze post en die van vorige week niet bepaald op elkaar aansluiten. Ik heb tussendoor even van een paasvakantie mogen genieten. Het college telt die niet mee als week, dus ik ook niet, vandaar dat ik ook op deze blog lekker even een week over sla. Maar maak je geen zorgen, er valt weinig te missen.

*denkproces: Wat ga ik hier nou in hemelsnaam weer schrijven, zo boeiend is het allemaal niet*

Goed: bij gebrek aan beter is hier een opsomming van van alles en nogwat omdat ik deze blog toch ergens mee moet vullen:
- Verkeersdrempels zijn hier ronduit dodelijk.
- Dit college is stiekem best pittig Katholiek, ik bevind me echt 20 meter verwijderd van de kapel (die volop in gebruik is).
- Het schrijven van deze posts is best een zen momentje geworden voor mij in de computerruimte van het gebouw.
- Van alle Nederlandse bieren is Heineken hier populair?
- Links rijden is nog steeds raar.
- Ik sta er niet eens meer van te kijken als het binnen een uur regent, hagelt, waait en zonneschijnt.
- Veel mensen hebben hun naam in 2 talen: Engels en Iers.
- Ierse achternamen zijn totaal onmogelijk.
- Mijn standaard shuttlebuschauffeur heet Tom, hij is oud, onmogelijk te verstaan, soms gevaarlijk in het verkeer, en supertof.
- Dichter Paul Durcan is een held met oa 'Diarrhoea Attack at Party Headquarters in Leningrad'.
- Ierland is op het moment een politieke chaos sinds er verkiezingen gehouden zijn maar er geen kabinet gevormd kan worden omdat de twee grootste partijen niet met elkaar door een deur kunnen ondanks grotendeels dezelvde opvattingen te hebben.
- Altijd als ik te voet de brug over de Shannon oversteek waait het vrij hard en stiekem vind ik dat best leuk.
- Het oversteken van wegen als voetganger is 20% verkeersregels, 40% goed om je heen kijken, 30% testosteron en 10% puur geluk.
- Ik neem niet van de openbare bus, maar als ik dat wel doe is het lijn 302 richting Caherdavin.
- Bij gebrek aan fietsen loopt men hier heel wat meer.
- Echt absoluut niemand buiten Nederland kijkt ook maar een keer om naar het 'associatieverdrag'.
- Nederlands klinkt uitzonderlijk raar voor iedereen die het niet spreekt.
- Op willekeurige momenten dingen in het Nederlands zeggen tegen mensen die het niet spreken is bijster amusant.
- Teleurstellend, maar ik ben nog weinig tot geen Limericks (gedichten) tegengekomen hier.
- Het woord 'craic'
- Het gevoel dat ik Nederland 'vertegenwoordig' maakt me zo veel meer nationalistisch dan dat ik thuis zou zijn.
- Napoleon was een zeer intelligente en tactisch aangelegde heerser.
- Gek bijgeloof: als je op een bepaald stuk gras loopt hier raak je zwanger.
- Donald Trump is des te komischer als je de voorzichtige angst in de ogen van Amerikanen ziet als ze de kans onder ogen zien dat hij daadwerkelijk verkozen wordt.
- De Amerikaanse verkiezingen zijn in November pas, en we zijn er nu al moe van.
- Buiten de grote fastfood ketens ontkom je ook werkelijk nergens aan de dubieuze shoarmatentjes op de hoek.
- Het daadwerkelijke gebruik van Iers als taal is werkelijk een grap.
- Deze stad heeft meerdere superdrukken verkeersaders dwars door het stads- en ook winkelcentrum lopen en het is absoluut achterlijk.
- Deze stad heeft een rijke geschiedenis die terug te leiden is tot een viking nederzetting, lang lang geleden. Niemand boeit dat wat.

Goed, weer een blogpost gedaan, pats boem knal.
Overigens heb ik deze week wel degelijk voorbereiding gedaan voor iets groots volgende week. Maar dat is in de volgende post te lezen.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Limerick

Ido

Ik studeeer een semester in Limerick, Ierland. Hier houd ik bij hoe dingen in grote lijnen gaan

Actief sinds 31 Jan. 2016
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 22010

Voorgaande reizen:

20 Januari 2016 - 30 April 2017

Limerick

Landen bezocht: